3096 dagar

annie här! jag vet att det var jääätte länge sen jag bloggade men jag hade faktiskt inget att skriva om och jag kanske glömde bort att göra det...?
i alla fall så tänkte jag göra en bokrecension om en bok som jag läst nu när vi varit lediga i snart en vecka (börjar ju igen på tisdag).



boken heter 3096 dagar och handlar om Natascha Kampusch som också är författaren. när Natascha var tio år gammal och skulle gå till skolan så blev hon kidnappad av Wolfgang Prikolopil i sin hemstad i Tyskland. han förde henne till sitt hus och försökte göra henne till hans fånge. Natascha fick leva i en källare och endast komma upp efter en väldigt lång tid för att jobba för honom. men även fast han hållt henne som en fånge så kunde hon inte vara arg på honom. för även om han slog henne, slängde ner henne i källaren utan ljus eller lät henne svälta så fanns det en annan sida hos honom. han ville också ha någon som älskade honom och Natascha var tvungen att umgås med honom och göra som han sade för att överleva.
Natascha hade många gånger chansen att rymma men gjorde det inte. inte förrens en dag åtta år senare. när Natascha rymt så tog Wolfgang livet av sig.

boken är en självbiografi och jag tycker den var mycket bra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0